پنتاگون سامانه‌های تاد کره‌ جنوبی را به خاورمیانه منتقل کرد + عکس

اقتصادنیوز سه شنبه 19 اسفند 1404 - 16:51
اقتصادنیوز: به دنبال ضعف آمریکا و متحدانش در رهگیری موشک‌های ایران، پنتاگون سامانه های تاد و پاتریوت خود در کره جنوبی را به خاورمیانه منتقل کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از دو مقام گزارش داد که ایالات متحده در حال انتقال بخش‌هایی از سامانه پدافند موشکی «تاد» (THAAD) از کره جنوبی به خاورمیانه است.

این جابجایی گزارش‌شده در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی در پی تشدید جنگ در خاورمیانه، بخشی از تجهیزات نظامی خود را از این کشور خارج کرده است.

در این گزارش آمده است: «پنتاگون در حال انتقال بخش‌هایی از سامانه پدافند هوایی مرحله پایانی ارتفاع بالا (تاد) از کره جنوبی به خاورمیانه است.»

photo_2026-03-10_14-15-18

سامانه‌های تاد که موشک‌های دشمن را در مرحله نهایی پرواز منهدم می‌کنند، برای مقابله بهتر با تهدیدات موشکی کره شمالی در کره جنوبی مستقر شده بودند.

ساعاتی پیش نیز، رئیس‌جمهور «لی جائه میونگ» در جلسه هیئت دولت مدعی شد که جابجایی احتمالی تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی، تأثیری بر وضعیت بازدارندگی در برابر کره شمالی نخواهد داشت.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید