تعطیلی میادین گازی اسرائیل تایید شد+ دلیل تعطیلی

همشهری آنلاین سه شنبه 19 اسفند 1404 - 13:47
سلطه موشکی کشورمان بر آسمان رژیم‌صهیونیستی موجب شد تا شرکت های فعال در میادین گازی اسرائیل نیروهای خود را از این تأسیسات تخلیه کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، گزارشات بین المللی حاکی از آن است که فعالیت تأسیسات گازی رژیم صهیونی درمیادین لویاتان و کاریش به طور کامل متوقف شده است.

دلیل این توقف تولید، تخلیه نیروهای فعال در این میادین از سوی شرکت های بهره بردار عنوان شده که از ترس اصابت موشک های نیروهای مسلح کشورمان دست به فرار و تعطیل کردن تولید در این تأسیسات زده اند.

پالایشگاه و مخازن سوخت حیفا آماج حملات ارتش قرار گرفت

صحبت تعطیلی تولید در میادین گازی اسرائیل از سوی روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز تأئید شده و گفته می شود این میادین نقش قابل توجهی در تأمین حامل های انرژی برای ساکنین سرزمین های اشغالی ایفا می کند.

از طرفی گفته می شود اردن به عنوان کشور همسایه رژیم صهیونی نیز ۸۰ درصد گاز مورد نیاز خود برای تأمین نیروی خود را از همین میادین وارد می‌کرده و پیش بینی می شود به فاصله کمی درگیر بحران شود.

میدان گازی کاریش بزرگترین میدان گازی حوزه مدیترانه است که در سال ۲۰۱۰ کشف شد و در فاصله ۱۳۰‌کیلیومتری شهر حیفا واقع شده است؛ حجم ذخایر این میدان ۵۳۵ میلیارد متر مکعب برآورد می شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.