اجازه تصاحب یک وجب از خاک کشور را نمی‌دهیم

صدا و سیما یکشنبه 17 اسفند 1404 - 11:41
رئیس جمهور خطاب به مردم ایران گفت: دشمن تصورات خامی از سخنان و گفته‌های من داشت و هدفش این است که ما و کشور‌های همسایه در جنگ باشیم، اجازه تصاحب از یک وجب از خاک کشور را نمی‌دهیم.

اجازه تصاحب یک وجب از خاک کشور را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در جریان بررسی مباحث درمانی کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به مردم ایران گفت: از مردم عزیز کشور که با قدرت و صلابت و با شور و شوقی که در صحنه دارند، باعث ناامیدی دشمن شدند، قدردانی می کنیم.

وی افزود: دشمن تصورات خامی از گفته‌های من داشت و هدفش این است که ما و کشور‌های همسایه در جنگ باشیم و به دنبال ایجاد اختلاف بین ما به دیگر کشورهاست.

رییس جمهور ادامه داد: بار‌ها گفته شده و طبق فرمایشات رهبر شهید انقلاب ما با کشور‌های همسایه برادر هستیم و باید ارتباطاتمان خوب باشد.

پزشکیان خاطر نشان کرد: اگر بخواهند از هر کشوری به خاک ما حمله و تجاوز کنند، مجبوریم به این حمله پاسخ دهیم و این پاسخ دادن به معنای این نیست که ما با آن کشور دعوا و اختلاف داریم و یا می‌خواهیم مردم آنجا را ناراحت کنیم و ناگزیر باید پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: هر مقدار که فشار به مردم و خاک ما زیاد باشد، قدرت برخورد ما بیشتر خواهد بود.

پزشکیان گفت: ما از نظر اعتقادی از کشتار انسان‌های بی گناه بیزاریم. آمریکا و اسرائیل از اینکه این تعداد کودک را می‌کشند آیا شرم می‌کنند؟ آیا از اینکه بالای ۵۰ هزار کودک را در غزه می‌کشند، شرم می‌کنند؟

رئیس جمهور و عضو شورای موقت رهبری ادامه داد: در مقابل کسانیکه به کشور ما حمله کنند با قدرت ایستاده‌ایم و با قدرت پاسخ می‌دهیم و قطعا نیرو‌های مسلح و بسیجی‌های ما در تمام نقاط کشور حضور دارند و با تمام وجود از مملکت دفاع خواهند کرد و خوابی را که آنها برایمان دیده‌اند، قطعا آشفته خواهند کرد. ایران و مملکت ما در برابر قلدری، ظلم و تجاوز سرخم نکرده و نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما نگران مردم عزیزی که این تنش در منطقه آنها را ناراحت کرده هستیم و عذرخواه آنها بودیم.

پزشکیان بیان کرد: ما با کشور‌های منطقه دوست هستیم و آنها برادر ما هستند. باید دست در دست یکدیگر تلاش کنیم و اجازه ندهیم آمریکا و اسرائیل با فریب دادن کشور‌های منطقه مقابل هم بایستند، در داخل و اطراف کشور کسانی هستند که با ما مشکل دارند، اما اکنون زمان مطرح کردن این اختلافات نیست. اگر اختلافی هست ما باید بین خودمان آنها را حل کنیم.

وی گفت: اجازه ندهیم این اختلافات باعث شود دشمنان به نیات شوم خود برسند و این مساله امکان‌پذیر نخواهدبود. از همه مردم قدردانی می‌کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم با حضور در خیابان وفاق و همدلی را به صحنه بکشند همه اقشار و گروه‌ها به میدان بیایند، چون می‌خواهیم از آب و خاک کشورمان دفاع کنیم.

عضو شورای موقت رهبری در پایان تاکید کرد: با همه مشکلات و دغدغه‌هایی که در ایران و مملکت هست ما با تمام وجود و با حضور همه مردم، احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها مقابل دشمن خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک کشورمان را تصاحب کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.