صادرات از کنگان به مقصد قطر از سرگرفته شد

گسترش نیوز دوشنبه 05 دی 1401 - 14:44
مدیر بندر و دریانوردی کنگان از توابع استان بوشهر گفت: پس از گذشت نزدیک به پنج سال صادرات از بندر کنگان به مقصد کشور قطر از سرگرفته شد.

عبدالمحمد نادری مدیر بندر و دریانوردی کنگان از توابع استان بوشهر اظهار کرد: با ایجاد دو پست اسکله رمپ جهت پهلوگیری شناور فلزی اکنون بندر کنگان در عرصه تجارت خارجی فعال شده است. وی بیان کرد: در این زمینه هماهنگی لازم بین بندر و گمرک کنگان جهت حضور فعال تجار و بازرگانان فراهم شده است. نادری یادآور شد: اولین محموله صادراتی از بندر کنگان حاوی ٢٠٠ تن آخال حبوبات به کشور قطر بوده است.

وی ادامه داد: جهت سهولت در روند تخلیه و بارگیری کلیه تشریفات گمرکی و بندری کالاهای تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. نادری اظهار کرد: علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده جهت سهولت در روند تشریفات گمرکی، هزینه های بارگیری کالاهای صادراتی با قیمت پایین فراهم شده است.

وی گفت: طرح توسعه اسکله بندر کنگان نیز عملیات اجرایی آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است که با تحقق این مهم ظرفیت صادرات بندر کنگان از شناورهای ٥٠٠ تنی به بیش از ٢.۵ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یادآورشد: این پروژه شامل ساخت موج شکن‌های جدید به طول ۱۹۰۰ متر و استحصال ٩٥٠٠ متر مربع در سفر مقامات عالی دولت مورد مطالبه جدی شهروندان کنگانی بوده است.

نادری ادامه داد: تحقق رونق اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی از اولویت های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر کنگان است که این مهم با جدیت تمام دنبال می‌شود.

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.