اگر زلزله ای رخ دهد فاجعه بزرگ تاریخ خواهد بود/ تهران بر روی ۳گسل قرار دارد

گسترش نیوز یکشنبه 04 دی 1401 - 10:17
مهدی چمران در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: زمانی شاهد بودیم که ساختمان در حال ساخت فرو ریخته است. اگر مردم در این ساختمان ها ساکن می شدند و در آن زمان فرو می ریخت، فاجعه ای بزرگی رخ می داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر زلزله‌ای با این شرایط ترافیک و کوچه‌های تنگ و باریک در تهران رخ دهد، نه فاجعه بزرگ قرن بلکه فاجعه بزرگ تاریخ خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: تهران بر اساس مطالعات بر روی سه گسل قرار دارد؛ لذا باید آماده باشیم چراکه اگر زلزله ای با این شرایط ترافیک و کوچه های تنگ و باریک در تهران رخ دهد، شاهد بزرگ ترین فاجعه تاریخ خواهیم بود.

چمران با توجه بر اهمیت اجرای محاسبات ساختمان، خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره بهتر از اقداماتی است که پس از حادثه رخ خواهد داد. اگر ساختمان ها را مقاوم سازی کنیم قطعاً و یقیناً می توانند مقابل زلزله مقاوم باشند.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.