ادعای یک نماینده: رمزارزها حرام هستند

گسترش نیوز یکشنبه 04 دی 1401 - 03:01
بر اساس اخبار منتشر شده، یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، پس از تاکید بر اخذ مالیات از دارندگان مزارع ارزهای دیجیتال، رمزارزها را خطرناک و حتی نزدیک به حرام خواند.

سید کاظم موسوی در این‌باره گفت: با توجه به گفته‌های کارشناسان اقتصادی و ملاحظات نهاد‌های امنیتی درباره خطرناک بودن رمزارز‌ها در زمینه اقتصاد کشور، من نیز بر این باورم که در بخش رمزارزها هیچ‌گونه عدالت اقتصادی وجود ندارد. همچنین آنها مخاطره آمیز و نزدیک به حرام نیز هستند.

وی در مورد ابلاغیه سازمان امور مالیاتی درباره معافیت برخی دارندگان مزارع رمزارزها، گفت:

    دارندگان مزارع موظف به پرداخت مالیات هستند؛ زیرا مزارع ارز‌های دیجیتال به منزله یک کارخانه‌تولیدی است؛ لذا با توجه با مصرف انرژی و سرمایه‌ای که برای دارندگان آن به همراه دارد، آنها باید بخشی از درآمد خود را تحت عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

 

 

 

سید کاظم موسوی در این‌باره گفت: با توجه به گفته‌های کارشناسان اقتصادی و ملاحظات نهاد‌های امنیتی درباره خطرناک بودن رمزارز‌ها در زمینه اقتصاد کشور، من نیز بر این باورم که در بخش رمزارزها هیچ‌گونه عدالت اقتصادی وجود ندارد. همچنین آنها مخاطره آمیز و نزدیک به حرام نیز هستند.

وی در مورد ابلاغیه سازمان امور مالیاتی درباره معافیت برخی دارندگان مزارع رمزارزها، گفت:

    دارندگان مزارع موظف به پرداخت مالیات هستند؛ زیرا مزارع ارز‌های دیجیتال به منزله یک کارخانه‌تولیدی است؛ لذا با توجه با مصرف انرژی و سرمایه‌ای که برای دارندگان آن به همراه دارد، آنها باید بخشی از درآمد خود را تحت عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

 

 

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.