درگذشت علیرضا ایزدی؛ از اعضای ارکستر «گل‌ها»

فرارو شنبه 06 تیر 1405 - 18:08
علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل و از اعضای ارکستر «گل‌ها»، درگذشت.

علیرضا ایزدی پیش از انقلاب در ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر رادیو تلویزیون ایران فعالیت داشت و در اجراهای ارکستر «گل‌ها» نیز حضور داشت.

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل و از اعضای ارکستر «گل‌ها» در ۹۲ سالگی دارفانی را وداع گفت و مراسم تشییع پیکر او هشتم تیرماه در قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) برگزار می‌شود.

ایزدی متولد سال ۱۳۱۳، تحصیلات خود را در هنرستان موسیقی ملی به سرپرستی روح‌الله خالقی گذراند و از نخستین فارغ‌التحصیلان این هنرستان به شمار می‌رفت.

او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال‌های جوانی با حضور در ارکستر رادیو آغاز کرد. ایزدی همچنین در ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر رادیو تلویزیون ایران به فعالیت پرداخت و در اجراهای ارکستر «گل‌ها» نیز حضور داشت.

ایزدی پس از انقلاب، در سال ۱۳۵۸ به اتریش مهاجرت کرد و تا اواخر عمر در آن کشور اقامت داشت.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند دوشنبه (هشتم تیرماه) ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) برگزار می‌شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.