سیگنال مثبت به بازار ارز؛ ذخایر بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار بیشتر شد | برنامه‌ریزی برای منابع ارزی آزادشده

همشهری آنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 17:49
مشاور ارزی بانک مرکزی با تشریح سیاست‌های ارزی پس از جنگ از رشد ۴.۵ میلیارد دلاری ذخایر ارزی، افزایش تخصیص ارز به بخش صنعت و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از منابع ارزی آزادشده خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی دارابی، مشاور ارزی بانک مرکزی، اعلام کرد ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و با گسترش تأمین ارز، مدیریت بازار ارز به شکل بهینه ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سیاست‌های ارزی در دوره جنگ گفت: بانک مرکزی برای حفظ ذخایر ارزی و تأمین نیازهای ضروری کشور، اولویت تخصیص ارز را به واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه ضروری اختصاص داد.

دارابی افزود: در نتیجه این سیاست، تخصیص ارز به برخی بخش‌ها از جمله صنعت به‌طور موقت کاهش یافت، اما اکنون با بهبود شرایط، روند افزایش تأمین ارز برای بخش تولید و صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده در راستای تقویت بازار ارز و پشتیبانی از بخش‌های اقتصادی خبر داد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.