ادعا درباره پیشرفت در مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی

خبرگزاری مهر جمعه 05 تیر 1405 - 21:03
رسانه‌ها مدعی شدند که توافق بین لبنان و اسرائیل به‌زودی با حضور وزیر خارجه آمریکا امضا خواهد شد و این توافق شامل به رسمیت شناختن حاکمیت دو طرف بر سرزمین‌های یکدیگر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ یک منبع رسمی لبنانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره مدعی شد که پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات بین لبنان و اسرائیل در واشنگتن حاصل شده است.

این منبع لبنانی افزود: بر سر دو منطقه نمونه اشغال‌ شده که نیروهای اسرائیلی از آنها خارج خواهند شد، توافق شده است. این عقب‌نشینی طبق جدول زمانی پلکانی انجام خواهد شد که مقدمه‌ای برای خروج کامل اسرائیل در آینده خواهد بود.

وی تأکید کرد: همچنین بر سر متن چارچوب همکاری مشترک بین لبنان و اسرائیل توافق شده است و امروز پس از اعلام موافقت همه طرف‌ها با مفاد اعلامیه حسن نیت، امضا خواهد شد.

خبرنگار اکسیوس هم به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد: توافق چارچوب با لبنان به دست آمده است.

الجزیره همچنین گزارش داد که توافق بین لبنان و اسرائیل با حضور وزیر خارجه آمریکا امضا خواهد شد.

کانال ۱۳ اسرائیل اعلام کرد توافق بین لبنان و اسرائیل به زودی امضا خواهد شد و شامل به رسمیت شناختن حاکمیت هر کشور بر سرزمین‌های یکدیگر خواهد بود. همچنین اسرائیل از برخی مناطق عقب‌ نشینی کرده و آنها را به ارتش لبنان تحویل خواهد داد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.