تردد در تنگه هرمز به نصف میزان قبل از جنگ رسیده‌است

خبرآنلاین جمعه 05 تیر 1405 - 17:51
بر اساس محاسبات خبرگزاری تاس (TASS) که با تکیه بر داده‌های مربوط به جابه‌جایی شناورها انجام شده است، حجم تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز در ۲۴ ساعت گذشته به نصف میزانِ پیش از آغاز تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران ایران رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تاس، پیش از مارس ۲۰۲۶، به طور میانگین روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ فروند شناور از تنگه هرمز عبور می‌کردند. با آغاز درگیری میان ایالات متحده و ایران، تردد از این تنگه به دلایل امنیتی محدود شد و به حدود ۱۰ کشتی در روز کاهش یافت.

طبق ارزیابی‌های تاس، در ۲۵ ژوئن ۵۴ فروند شناور از تنگه هرمز عبور کردند؛ از این تعداد، ۳۹ فروند به سمت دریای عمان در حرکت بودند، در حالی که تنها ۱۵ فروند راهی خلیج فارس شدند. بیشترین تعداد کشتی‌ها (۲۴ فروند) از مسیر امتداد سواحل شمالی عمان عبور کردند؛ مسیری که پیش‌تر توسط این کشور پیشنهاد شده بود. ده فروند کشتی از مسیر کشتیرانی رسمی مورد تایید سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) استفاده کردند و تنها هشت فروند از نزدیکی جزیره لارک ایران عبور کردند.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.