خطر آفتاب در کمین است؛ وزارت بهداشت ساعت های اوج اشعه UV را اعلام کرد

رکنا جمعه 05 تیر 1405 - 14:34
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد شدیدترین اشعه فرابنفش خورشید از دو ساعت پیش از ظهر خورشیدی تا دو ساعت پس از آن رخ می دهد؛ بازه ای که در بهار و تابستان می تواند خطر آفتاب سوختگی و آسیب پوستی را بالا ببرد .

به گزارش رکنا،   محسن فرهادی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: شدیدترین تشعشعات UV خورشید از دو ساعت قبل تا دو ساعت پس از ظهر خورشیدی است و در این ساعات، به‌ویژه در بهار و تابستان، باید از مواجهه مستقیم با آفتاب تا حد امکان خودداری شود.

استفاده از سایه، کلاه لبه‌پهن، عینک آفتابی استاندارد و لباس‌های مناسب همراه با کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ توصیه شده و تأکید شده این اقدامات باید به‌صورت مداوم و هر دو ساعت یک‌بار تمدید شود.

 

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1228146
  • فیلم دیده‌نشده از خانه لاکچری بهنوش بختیاری در «شام ایرانی»؛ از مبلمان سلطنتی تا آشپزخانه گرم و چشم‌نواز

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.