اصفهان به پویش ملی کاهش مصرف پلاستیک در محرم و صفر پیوست

خبرگزاری مهر جمعه 05 تیر 1405 - 14:29
اصفهان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای پویش ملی کاهش مصرف پلاستیک در ایام محرم و صفر با هدف ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: این پویش با رویکرد ترویج کاهش مصرف پلاستیک‌ها به‌ویژه نایلون‌ها و ظروف یکبارمصرف و همچنین معرفی جایگزین‌های سازگار با محیط زیست و دارای صرفه اقتصادی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در قالب این طرح، موکب‌های فرهنگی و آموزشی به مدت دو ماه از ۲۵ خرداد تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۵ هم‌زمان با ایام محرم و صفر در ۱۶ نقطه از میدان‌های اصلی، مواکب و محل‌های تجمع شهروندان در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برپا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این موکب‌ها علاوه بر آموزش‌های مرتبط با مدیریت پسماند، راهکارهای عملی کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی و استفاده از محصولات جایگزین برای شهروندان، هیئت‌های مذهبی و موکب‌داران ارائه می‌شود.

ساکتی با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در موفقیت این طرح اظهار کرد: همراهی شهروندان و فعالان فرهنگی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش مصرف پلاستیک و ارتقای مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی در برگزاری مراسم مذهبی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای این پویش با مشارکت گسترده مردم، به الگویی پایدار برای کاهش مصرف پلاستیک و حفاظت از محیط زیست در مناسبت‌های مذهبی و اجتماعی در سطح شهر اصفهان تبدیل شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.