توضیحات بانک مرکزی درباره علت اختلال ۴ بانک مهم

پارسینه جمعه 29 خرداد 1405 - 18:01
روابط عمومی بانک مرکزی در هفتمین روز اختلالات به‌وجودآمده در بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات، در بیانیه ای اعلام کرد این مشکل ناشی از حمله سایبری به زیرساخت ارتباطی این بانک‌ها بوده است

به گزارش پارسینه به نقل از سیتنا، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در پی اختلالات به‌وجودآمده در بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات به اطلاع هموطنان می‌رساند همانگونه که پیشتر در اطلاعیه شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام شد این اختلال در اثر حمله سایبری به زیرساخت ارتباطی این بانک‌ها ایجاد شده و پس از تلاش‌های کارشناسان فنی، خدمات پایه مبتنی بر کارت در این بانک‌ها، مجددا و با استفاده از روش‌های جایگزین در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

خاطرنشان می‌شود هیچ‌گونه آسیبی به اطلاعات مشتریان نزد این بانک‌ها وارد نشده، تمام اطلاعات در دسترس بوده و هیچ‌گونه دسترسی غیرمجاز به این اطلاعات به‌وجود نیامده است. در این خصوص تاکید می‌شود سامانه‌های حاکمیتی ازقبیل شتاب و شاپرک با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند و هیچ ارتباطی با این اختلالات ندارند.

همچنین درخصوص شایعات رسانه‌ای با موضوع ایجاد اختلال در سامانه‌های بانک‌ها برای کنترل بازار ارز و طلا به اطلاع هموطنان می‌رساند این موضوع کذب محض بوده و زاییده توهمات ذهنی برخی افراد است.

در پایان ضمن عذرخواهی از هموطنان عزیز تاکید می‌شود تیم‌های فنی به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای برقراری کامل خدمات این بانک‌ها هستند، اما با توجه به ابعاد مختلف این حمله سایبری، رفع اختلالات، زمان‌بر بوده و رفع کامل آن نیازمند صبر و شکیبایی هموطنان عزیز می‌باشد.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.