برداشت روزانه 1 میلیون بشکه‌ای چین از ذخایر نفت به دلیل جنگ علیه ایران

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 09:58
به دلیل جنگ علیه ایران و انسداد تنگه هرمز چین مجبور است روزانه یک میلیون بشکه از ذخایر نفت خود برداشت کند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از بلومبرگ؛ چین به منظور جبران شوک عرضه ناشی از جنگ علیه  ایران، برداشت از ذخایر تجاری نفت خام خود را آغاز کرده است. با این حال، این کشور که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، همچنان کاهش ظرفیت عملیاتی پالایشگاه‌ها و محدودیت صادرات فرآورده‌های نفتی را در اولویت مدیریت پیامدهای این بحران حفظ نموده است.

بر اساس برآوردهای شرکت‌های «ورتکسا»، «کپلر» و «انرژی اسپکتس»، پیش‌بینی می‌شود میانگین برداشت روزانه از ذخایر در ماه‌های آینده به حدود یک میلیون بشکه برسد. این میزان تقریباً معادل یک‌سوم نفت خامی است که از زمان مسدودشدن تقریباً کامل تنگه هرمز در نتیجه درگیری‌ها، دیگر به چین نمی‌رسد؛ با این حال، این رقم در مقایسه با ذخایر تجاری و راهبردی یک میلیارد و دویست میلیون بشکه‌ای چین، همچنان ناچیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.