کاهش 60 درصدی مصرف انرژی با رعایت مقررات ملی ساختمان

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 07:36
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:با رعایت مقررات ملی ساختمان، مصرف انرژی تا 60درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غزال راهب رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره مبحث 19 مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان می تواند میزان مصرف انرژی سالانه در ساختمان‌ها را تا 60 درصد کاهش دهد.

وی در خصوص میزان آمار اجرای مقررات مذکور در ساخت‌وسازها، افزود: نمی‌توانیم آماری در رابطه با رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز‌ها ارائه دهیم.

در همین رابطه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز گفت:‌ در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان پیش‌بینی شده ضوابط مرتبط با بحث انرژی گنجانده شود تا برای اجرا در ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد.

امین مقومی یادآور شد: به سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها ابلاغ شده که واحد کنترل نقشه‌ها در حوزه انرژی کنترل دقیق‌تری را اعمال کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند این مهم را محقق کند، جلوگیری به‌موقع از تخلف در ساخت‌وسازهاست.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.