۴۶۹ مگاوات ظرفیت نیروگاهی به مدار تولید بازگشت

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:04
تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: با تلاش شبانه‌روزی و همت جهادی متخصصان داخلی تعمیرات اساسی پنج مولد استراتژیک و حیاتی به ظرفیت ۴۶۹ در نیروگاه‌های نقاط مختلف کشور با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، محمدباقر لطفی روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: این طرح‌ها با ظرفیت ۴۶۹ مگاوات هم اکنون آماده تزریق توان تولیدی به شبکه سراسری برق برای دوره پیک مصرف تابستان است.

وی ادامه داد: در هفت روز گذشته و با نظارت دقیق تیم‌های فنی، فعالیت‌های تخصصی بر روی تجهیزات واحدهای گازی نیروگاه قائن (خراسان جنوبی) واحدهای بخار نیروگاه ایرانشهر (سیستان و بلوچستان)، واحد H۲۵ نیروگاه جم (عسلویه)، ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌آمپری نیروگاه شهید سلیمانی کرمان و ترانسفورماتور نیروگاه کنگان انجام شد.

لطفی اضافه کرد: بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این طرح‌ها در کارگاه‌های داخلی خود شرکت ساخته شد و علاوه بر اجرای تعمیرات، بلکه سازنده و حل‌کننده پیچیده‌ترین چالش‌های مهندسی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران هم‌اکنون سهمی ۲۳ درصدی در پشتیبانی فنی شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.