همکاری دوجانبه در بندر شهیدرجایی

دنیای اقتصاد دوشنبه 11 خرداد 1405 - 00:04
دنیای‌ اقتصاد - بندرعباس:‌ در دیدار سرکنسول قزاقستان و مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر نقش کلیدی بندر شهید‌رجایی در کریدور شمال‑جنوب و لزوم مشارکت بخش خصوصی برای توسعه ترانزیت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ما، دائویربیک دویسباوی، سرکنسول جمهوری قزاقستان در بندرعباس، با حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه دریایی و بندری گفت‌وگو کرد. مدیرکل بنادر هرمزگان در این نشست که در مجتمع بندری شهیدرجایی انجام شد با اشاره به سطح مطلوب روابط اقتصادی دو کشور و دیدار روسای جمهور ایران و قزاقستان، اظهار کرد: بندر شهیدرجایی به‌عنوان مهم‌ترین بندر تجاری ایران، آمادگی کامل دارد با بهره‌گیری از زیرساخت‌های خود، جریان کالا با کشورهای همسایه را تسهیل کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی کریدور بین‌المللی شمال‑جنوب، بندر شهیدرجایی می‌تواند نقش بازوی اصلی لجستیک این مسیر ترانزیتی را ایفا کند. حضور هیات‌های بلندپایه اقتصادی قزاقستان در این بندر نشان‌دهنده اراده جدی طرفین برای توسعه مبادلات تجاری است. سرکنسول قزاقستان نیز ضمن اظهار خرسندی از زیرساخت‌های بندر شهیدرجایی، بر لزوم تعمیق روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای بندری برای بازرگانان دو کشور تاکید کرد و از آمادگی بخش‌های خصوصی قزاقستان برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری بندری خبر داد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.