ببینید | انفجار فضاپیمای استارشیپ پس از فرود در اقیانوس هند

خبرآنلاین شنبه 02 خرداد 1405 - 12:42
نسخه ماه‌نورد فضاپیمای «استارشیپ» که دیروز موفق به پرتاب نشده بود، امروز نیز با مشکلات فنی روبه‌رو شد و پس از فرود در اقیانوس هند منفجر گردید. در جریان پخش زنده اعلام شد که یکی از شش موتور فضاپیما هنگام ورود به فضا از کار افتاده است. این مأموریت دوازدهمین آزمایش کامل سیستم استارشیپ بود، اما نخستین آزمایش نسخه بازطراحی‌شده «نسخه۳» این فضاپیما به‌شمار می‌رفت. پرتاب از سکوی جدیدی در تگزاس انجام شد. این فضاپیما چند ثانیه پس از فرود در آب‌های اقیانوس هند، منفجر شد؛ اتفاقی که با تشویق شدید تیم اسپیس‌ایکس و شعار «یواس‌ای» همراه شد. منبع: تسنیم

265 33

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.