آمریکا مجددا بیش از ۵۳ میلیون بشکه نفت از ذخایر خود را برداشت کرد

عصر ایران سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 08:56
ترامپ مجبور شد بیش از 53 میلیون بشکه از ذخایر نفتی را برای مهار افزایش قیمت‌های ناشی از جنگ آزادسازی کند.

دولت ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از یک توافق جهانی برای آرام کردن بازارهای نفت که در پی جنگ ایالات متحده و اسرائیل با ایران تشدید شده‌اند، 53.3 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده را به شرکت‌های انرژی قرض می‌دهد.

به گزارش مهر، 9 شرکت، از جمله اکسون موبیل (XOM.N)، ترافیگورا و شرکت نفت ماراتن، به تنهایی حدود 58 درصد از 92.5 میلیون بشکه‌ای را که وزارت انرژی ماه گذشته برای برداشت از ذخایر استراتژیک پیشنهاد داده بود، قرض گرفتند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.