مخالف آمریکا با انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه/ ایران: حاضریم اورانیوم را تحت نظارت آژانس رقیق کنیم

اقتصادنیوز سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 00:24
اقتصادنیوز: الجزیره به نقل از یک منبع ایرانی اعلام کرد:‌واشنگتن با انتقال اورانیوم غنی‌شده با غنای بالا به روسیه مخالفت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، یک منبع ایرانی در گفتگو با الجزیره مدعی شد: واشنگتن با انتقال اورانیوم غنی‌شده با غنای بالا به روسیه مخالفت کرد و پیشنهاد داد که یک کشور ثالث آن را دریافت کند.

واشنگتن خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم به مدت بیست سال شد و ایران این درخواست را رد کرد.

واشنگتن پیشنهاد پرداخت غرامت به ایران برای خسارات جنگی را رد کرد.

ایران آماده است اورانیوم با غنای بالا را تا سطوح ۳.۷ درصد و ۲۰ درصد رقیق کند.

ایران از انتقال اورانیوم به خارج از خاک خود خودداری کرده و آماده است تا آن را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رقیق کند

واشنگتن در پیشنهاد خود خواستار دریافت اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد شده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.