احیای چاه پرفشار میدان اهواز بدون استقرار دکل

خبرگزاری مهر دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 15:30
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با همکاری مدیریت فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یک حلقه چاه پرفشار در میدان نفتی اهواز را بدون نیاز به دکل حفاری تعمیر و وارد مدار تولید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در پی بروز نقص فنی در تجهیزات درون‌چاهی و سرچاهی چاه پرفشار میدان اهواز، گروه‌های کارشناسی پس از بررسی‌های دقیق میدانی و با رعایت کامل الزامات ایمنی و دستورعمل‌های کنترل فوران، از روش تعمیر بدون دکل استفاده کردند. در حالیکه تعمیر و رفع چنین مشکلاتی به‌طور معمول نیازمند استقرار دکل حفاری و صرف هزینه‌های گزاف است.

در این عملیات، متخصصان این شرکت موفق شدند با مهار کامل فشار چاه و نصب مجرابندهای ایمنی، قطعات معیوب را تعویض و با استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار، چاه را دوباره زنده‌ و عملیاتی کنند.

اجرای موفق این مأموریت خطیر، افزون بر صرفه‌جویی قابل‌توجه ارزی و ریالی، تداوم تولید صیانتی و پایداری توان اقتصادی کشور در شرایط کنونی را به نمایش گذاشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.