تمام بنادر کشورهای عربی در خلیج‌فارس تعطیل شد

عصر ایران دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 13:41
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از تعطیل‌شدن همه بنادر کشورهای عربی واقع در خلیج‌فارس خبر داد.
مسعود پل‌مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته اظهار کرد: تمام بنادر کشورهای جنوبی خلیج فارس متوقف هستند.
 
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به آمار این بخش ادامه داد:‌ روزانه فقط 110 فروند کشتی حامل نفت خام، گاز و مشتقات نفتی از خلیج فارس خارج می‌شدند و از تنگه هرمز عبور می‌کردند؛ اما اکنون این عدد روزانه به صفر رسیده است.
 
وی با اشاره به این‌که بندر جبل‌علی یک بندر هاب منطقه‌ای بود، افزود:‌ سالانه بیش از 12 میلیون دستگاه کانتینر از این بندر یا به این بندر خارج و وارد و در منطقه توزیع می‌شد. این بندر در عمل موتور و پیشران بنادر سایر کشورها بوده است.
 
وی تصریح کرد: طبیعی است که وقتی این بندر فعالیت نکند، به‌طریق اولی تعطیلی و بیکاری به سایر بنادر نیز تسرّی پیدا می‌کند.
 
به‌گفته وی، زمانی که کشتی‌ها از تنگه هرمز عبور نکنند، ورود و خروج به بنادر کشورهای منطقه متوقف می‌شود و فعالیت‌های تجاری آن‌ها مختل می‌شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.