جزئیات بخشنامه تمدید دو ماهه اجاره نامه ها در شرایط اضطرار جنگ تحمیلی منتشر شد

اقتصادنیوز شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 05:18
اقتصادنیوز: بخشنامه تمدید دو ماهه اجاره نامه‌ها که در زمان جنگ به پایان می‌رسند، منتشر شد.

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، در بخشنامه‌ای نوشت: نظر به شرایط اضطراری ناشی از جنگ تحمیلی صهیونی-آمریکایی و نیز با در نظر گرفتن وضعیت کسب‌وکارهای صنفی و مستأجران واحدهای مسکونی، مصوبه شورای عالی امنیت ملی به شرح ذیل به واحدهای صنفی ابلاغ می گردد. مقتضی است با لحاظ این مصوبه است اقدامات لازم در راستای قراردادهای مرتبط به عمل آید.

قراردادهای اجاره مسکن و واحدهای صنفی که مهلت انقضای آن‌ها در زمان جنگ تحمیلی صهیونی-آمریکایی به پایان می‌رسد، حداکثر به مدت دو ماه پس از تاریخ انقضا، به صورت خودکار تمدید می شوند.

تمدید یا انعقاد قرارداد پس از پایان مهلت دوماهه، تابع ضوابط و مقررات جاریخواهد بود.

تبصره ۱. وزارت راه و شهرسازی سازوکار تمدید قراردادها را در سامانه «خودنویس» به صورت خودکاربری و توسط مشاوران املاک فراهم نماید.

تبصره ۲. مسئولیت حسن اجرای این ماده و رسیدگی به شکایات طرفین قرارداد، بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی صالحه می باشد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.