سردار رادان: جریمه تخلفات رانندگی بازدارنده نیست

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 13:51
فرمانده انتظامی کشور با اشاره به هزینه پایین جرایم رانندگی در ایران در مقایسه با کشور‌های دیگر گفت: رانندگان متخلف احساس می‌کنند هزینه تخلفش آنقدر نیست که بازدارنده باشد.

سردار رادان: جریمه تخلفات رانندگی بازدارنده نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس کشور در نشست فرماندهان پلیس راهور که امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: سالیانه بیش از ۶۰۰ میلیارد کیلومتر پایش سفری یا غیرسفری داریم، این نتیجه وجود ۶۹۵ هزار کیلومتر جاده، ۵۳ میلیون راننده و ۴۱ میلیون وسیله نقلیه در کشور است. 

سردار رادان افزود: هم اکنون آمار تصادفات به جایی رسیده که از ۱۹ هزار کشته، به عدد ۱۶ هزار نفر رسیدیم در حالی که زمانی ۲۸ هزار کشته داشتیم، خوشحال نیستیم از ۲۸ هزار به ۱۹ هزار رسیدیم چرا که این عدد خیلی بالاست و در شان مردم و نظام نیست؛ باید جدی تر، پرتلاش‌تر و جهشی‌تر حرکت کنیم. 

رئیس پلیس کشور بیان کرد: شهید رئیسی در این موضوع خیلی فعال بود و خواسته‌اش در یک برنامه ۵ ساله کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای بود و در دوره آقای پزشکیان افق جدیدتری باز شد و خبر از هدف «نه به تصادفات» داد. وقتی نه به تصادف در دل و ذهن مردم و مسئولان جا بگیرد، یک اطمینان خاطر به وجود می‌آید و خدمت بیشتر خواهد شد.

سردار رادان با اشاره به خدمات پلیس در سال‌های اخیر گفت: در حوزه شماره گذاری، صدور گواهینامه، اجرائیات، رسیدگی به تصادفات و حوادث ترافیکی، سالیانه نزدیک به ۲۲۰ میلیون خدمت به مردم انجام می‌شود. این را در کنار حوزه عملیات بگذاریم، نشان می‌دهد همکاران ما در راهنمایی و رانندگی فعال هستند و اراده‌شان هیچوقت سست نمی‌شود. 

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: حضرت آقا فرموندند «وقتی قصه تصادفات را می‌شنوم غصه‌ام می‌شود و تلاش کنید آمار تصادفات را به حداقل برسانید». حادثه‌ها پیامد و آثار هولناکی بر خانواده و اطرافیان افراد آسیب دیده می‌گذارد؛ یکبار برای همیشه باید موضوعات هوشمندی، خودروی متصل و قانون و مقررات را حل کنیم؛ در این شرایط هزینه‌های اورژانس پایین می‌آید و تراز احساس امنیت بالا می‌رود. 

سردار رادان اضافه کرد: امروز حدود ۱۰ درصد از رانندگان مرتکب تخلفات حادثه ساز می‌شوند و این ۱۰ درصد اراده‌شان را بر ۹۰ درصد باقی مانده جامعه تحمیل می‌کنند؛ جرائم این متخلفان باید بالا برود. ما جزو کشور‌هایی هستیم که در حوزه تخلفات راهنمایی و رانندگی کمترین جرائم را داریم چون راننده متخلف احساس می‌کند هزینه تخلفش آنقدر نیست که بازدارنده باشد. باید روی این موضوع کار کنیم و نتیجه بگیریم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف اقدامی انجام دهیم که سزاوار مردم باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.