تاکید وزارت بهداشت بر استفاده مردم از ماسک

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:34
در پی افزایش ابتلا به بیماری‌های تنفسی و شیوع سویه‌های جدید کرونا، وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد به ویژه در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، به ماسک زدن بیشتر اهمیت بدهید. روند افزایشی بیماری‌های تنفسی مثل سرماخوردگی، آنفلوانزا و البته، سویه‌های جدید کرونا، باعث شده تا وزارت بهداشت از مردم بخواهد در اماکن عمومی و محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد، از ماسک استفاده کنند. مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی هم در این رابطه گفته: با توجه به اینکه واکسن‌های کرونا در مقابل سویه‌های جدید خیلی اثربخش نیستند، سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و فاصله گذاری فیزیکی را ضروری دانسته

افزایش ۴۲ درصدی مزاحمان تلفنی اورژانس تهران. به گفته رئیس مرکز اورژانس استان تهران، در هفته گذشته، ۵۱۳۸۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شد که ۴ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته داشته و از این تعداد متأسفانه ۲۷۳۴ تماس‌های مزاحم با این مرکز بوده است که ۴۲ درصد افزایش داشته نسبت به هفته قبلش

همه داده‌های داوطلبان روی سامانه سازمان سنجش. رئیس سازمان سنجش گفته: کسی با کاغذ ثبت نام نمیشه

یک سوم افراد بالای ۱۸ سال تهران فشار خون و کلسترول بالا دارند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میگه: بر اساس آمار‌ها در استان تهران ۳۲/۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشار خون دارند که زمینه ساز بیماری‌های قلبی و مغزی است. ۳۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان تهران هم کلسترول بالا دارند که سرطان، سکته مغزی و قلبی را به همراه دارد. دکتر زالی میگه نیمی از موارد مرگ و میر ایرانی‌ها به علت بیماری‌های قلب و عروق است و رتبه دوم مرگ و میر سکته‌های مغزی با سهم ۱۹ درصدی است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.