افزایش مسمومیت با گاز مونواکسید کربن

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:21
معاون سازمان اورژانس کشور از افزایش ۱۲ درصدی آمار مسمومیت با مونوکسیدکربن از ابتدای پاییز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بابک یکتاپرست معاون سازمان اورژانس کشور، با بیان اینکه همه ساله با شروع فصل سرما شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت هموطنان با مونوکسید کربن هستیم، گفت: مونوکسیدکربن یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از هموطنان می‌شود.
وی از امدادرسانی اورژانس به ۴۴۵ نفر به دلیل گازگرفتگی از ابتدای پاییز امسال تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰۱ نفر توسط نیرو‌های اورژانس در محل حادثه درمان شده و ۳۲۲ نفر بعد از اقدامات اولیه جهت درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده و متاسفانه ۲۲ نفر نیز فوت کرده‌اند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.