اجرای رزمایش مقابله با حریق در بازار شیمیایی‌فروشان کیمیا

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:01
معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای ایمن سازی بازار شیمیایی فروشان کیمیا، از اجرای رزمایش مقابله با حریق برای سنجش آمادگی این بازار در مقابل آتش سوزی خبر داد. 

­به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، فردین رحمان‌نژاد با بیان این که بازار شیمیایی فروشان کیمیا برای استقرار فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد شیمیایی در محور ناصرخسرو در سال ۹۱ راه‌اندازی شد گفت: در دوره جدید مدیریت شهری به دلیل خطرات بالقوه نگهداری و عرضه مواد شیمیایی و همچنین موقعیت جغرافیایی این بازار، تصمیم بر این شد که اقداماتی با هماهنگی سازمان آتش نشانی، برای ارتقای ایمنی این محل در مقابل بروز آتش سوزی انجام دهیم. 
وی ادامه داد: نصب سامانه اطفای حریق در بازار، پاکسازی تمام‌مواد شیمیایی دپو شده در فضای باز بازار اعم از فله و بسته بندی از جمله اقدامات انجام شده بود. 
معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی از تهیه فهرست مشخصات فنی تمام مواد شیمیایی و موارد ضروری برای نگهداری و نوع اطفای حریق ناشی از آن خبر داد و گفت: این اطلاعات با همکاری اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی در دو مجلد ۵۰۰ صفحه‌ای آماده شده است و نسخه‌هایی از آن در دفتر بازار، شهرداری منطقه و سازمان آتش نشانی قرار گرفته است تا در وضعیت بحران و یا آتش‌سوزی احتمالی برای نحوه اطفای حریق مورد استفاده قرار گیرد. 
رحمان‌نژاد درباره ارتقا ایمنی این بازار اظهار کرد: دربازدید‌های کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، برخی از انبار‌ها به دلیل مجاورت با نور و نداشتن سامانه تهویه مناسب، پر خطر شناسایی شدند که همه آن‌ها تخلیه شد. 
وی در ادامه بر لزوم دسترسی آسان به بازار شیمیایی فروشان کیمیا در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: موضوع تسهیل دسترسی برای امدادرسانی به این بازار در زمان حادثه در جلسه پدافند غیرعامل با حضور شهردار تهران برگزار شد و موضوع ایجاد دسترسی به بزرگراه امام رضا با تایید و تصویب شهردار تهران، در کارگروه سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار گرفت و به زودی با انجام اقدامات لازم، امدادرسانی و خدمات رسانی به این بازار سریع‌تر انجام خواهد شد.

اجرای رزمایش مقابله با حریق در بازار شیمیایی‌فروشان کیمیا
معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی همچنین به تغییر کاربری تالار پذیرایی مجاور این بازار اشاره کرد و افزود: وجود این مکان با کاربری قبلی خطرات بالقوه‌ای برای شهروندان به همراه داشت و به همین دلیل کاربری این مکان در راستای ارتقا ایمنی منطقه و آمادگی در مقابل بروز آتش‌سوزی، به کارگاه دوزندگی تغییر کرد. 
 رحمان نژاد در ادامه از ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با خطر خبر داد و گفت: برای آشنایی نگهبانان و عوامل مستقر در بازار، آموزش‌هایی درباره کار با کپسول‌های آتش‌نشانی و اقدامات اولیه قبل از رسیدن نیرو‌های امدادرسان ارائه شده است تا از گسترش حریق در مراحل ابتدایی جلوگیری شود. 
رحمان نژاد درباره برگزاری رزمایش مقابله با حریق در بازار شیمیایی‌فروشان کیمیا بیان کرد: برنامه‌ای برای پیش گیری از شرایط بحرانی در بازار کیمیا تهیه شده است و این برنامه با همکاری مدیریت بحران منطقه ۱۵، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شرکت ساماندهی در شهرداری تهران و همچنین اداره آب و فاضلاب منطقه‌ای و اورژانس، در سه مکان مختلف این بازار به صورت مانور اجرا شد. 
رحمان نژاد با بیان این که اجرای مستمر رزمایش‌های آزمایشی می‌تواند آمادگی ما را در مقابل پدافند غیرعامل بالا ببرد، تصریح کرد: این مانور با هدف افزایش سطح آمادگی انجام شد و تمام مجموعه‌ها وظایف خود را دقیقا بر اساس برنامه انجام دادند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.