ترخیص ۲۷ آمبولانس از گمرک با پیگیری دادستانی تهران

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:57
دادستان تهران اعلام کرد: با پیگیری این دادستانی، ۲۷ دستگاه آمبولانس رسوب شده در انبار‌های گمرک غرب تهران، ترخیص و برای کمک به بیماران در اختیار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرار گرفت.

ترخیص ۲۷ آمبولانس از گمرک با پیگیری دادستانی تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی صالحی دادستان تهران با تأکید بر اهتمام دادستانی تهران به اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه و همچنین سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه صیانت از حقوق عامه، گفت: در بازدید‌های میدانی از گمرک غرب تهران ملاحظه شد تعدادی آمبولانس اهدایی از سوی نهاد‌های بین المللی به جمهوری اسلامی ایران، علی رغم گذشت مدت زمان قابل توجه از زمان ورود به کشور، به دلیل عدم اخذ ثبت سفارش توسط وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، در انبار‌های گمرک رسوب شده و در معرض استهلاک قرار دارد.

دادستان تهران افزود: با توجه به نیاز عمومی کشور به آمبولانس‌های فوق الذکر و با امعان نظر به اعلام همکاری گمرک در انجام تشریفات ترخیص از طریق صدور اظهارنامه ورود موقت و با اخذ تضمین لازم ناظر بر پرداخت هزینه‌ها و حقوق گمرکی، لذا دادستانی تهران در مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی مقرر داشت در انجام فرایند اداری ترخیص وسایل نقلیه مذکور، به قید فوریت اقدام و نتیجه را به این دادستانی اعلام کنند.

صالحی همچنین اضافه کرد: در نتیجه پیگیری‌های به عمل آمده و حسب اعلام مدیرکل گمرک غرب تهران، ۲۷ دستگاه آمبولانس موصوف، با استناد به بند پ ماده ۷۵ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، ترخیص شد و برای کمک به ناوگان اورژانس و امدادرسانی در اختیار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرار گرفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.