رشد ۸۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:33
معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو از افزایش ۸۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

تولید برقبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، وحید ایزدی معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو گفت: تولید نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو در ۶ ماه نخست امسال به میزان ۴۷۵۰ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته و ۳ درصد بیشتر از کل تولید سال گذشته بوده است، همچنین این میزان رشد تولید، معادل مصرف برق یکسال دو استان شمالی کشور (گیلان و مازندران) است.

وی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری تولید انرژی در نیروگاه‌های گتوند و داریان و افزایش ۵۰ درصدی در نیروگاه کارون ۴ افزود: نیروگاه سیمره که پارسال به علت خشکسالی تولید نداشته، در این مدت به میزان ۹۰ گیگاوات ساعت تولید انرژی داشته است.

وی افزود: با هماهنگی‌ بین بخش برق، آب و مرکز دیسپاچینگ ملی، مخازن سد‌های برق‌آبی کشور با پرشدگی کامل به استقبال پیک تابستان رفته‌اند، به طوری‌که نیروگاه‌های برق‌آبی سهم ۱۱ درصدی در تولید انرژی پیک تابستان داشته‌اند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو بیان کرد: از ابتدای مهرماه برنامه‌ریزی تعمیرات سالیانه واحد‌های نیروگاهی شرکت آغاز شده تا همچون گذشته نیروگاه‌های برق‌آبی نقش بسزای خود را در تأمین نیاز پیک زمستان و تابستان نشان دهند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.