انباشت خانه های خالی در شمال تهران

رکنا پنج شنبه 19 تیر 1399 - 19:59
رکنا: یکی از راه های دولت برای کاهش قیمت و اجاره بهای مسکن افزایش چشمگیر مالیات خانه های خالی بود.

به گزارش رکنا، افزایش چند برابری مالیات خانه های خالی باعث می شود این خانه ها به بازار عرضه شود و مالکان برای افزایش قیمت در فروش یا اجاره آن تعلل نکند. اما بیشتر این خانه های خالی کجای تهران قرار دارند؟ حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران گفت: در دولت یازدهم تنها نباید طرح اقدام ملی به ثبت نام و واریز پول ختم شود و ساخت و تحویل این واحدها به دولت های بعدی برسد بلکه وزارت راه و شهرسازی باید تمامی تلاش خود را برای تحویل این واحدها کند.

خانه هایی با قیمت های نجومی

عقبایی با اشاره به این که شناسایی خانه های خالی توسط سامانه املاک و اسکان مسکن کمک می کند که تعادل در تمامی بخش های مسکنی برقرار شود، تاکید کرد: بسیاری از واحدهای خالی از سکنه در تهران مربوط به شمال شهر است که شناسایی و یا عرضه آنها نمی تواند نقش مفیدی در بازار خرید وفروش مسکن و با اجاره ایجاد کند چراکه قیمت این واحدها بسیار نجومی است و عرضه آنها برای اقشار ضعیف و یا متوسط جامعه فایده ای ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید