واکسن آنفلوانزا برای افراد پرخطر در زنجان تامین می‌شود

همشهری آنلاین پنج شنبه 12 تیر 1399 - 19:15
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امسال واکسن آنفلوانزا باید ۱۰ برابر سال‌های گذشته وارد کشور شود و به‌طور قطع برای این استان نیز هم همین میزان تامین می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جواد تاج کی با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و تدابیر اتخاذ شده برای تامین واکسن آنفلوانزا افزود: بر این اساس تلاش می‌شود این نوع واکسن برای افراد پرخطر تامین شود که بر این مبنا گروه‌های هدف باید از اواخر شهریور و مهر برای تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی درصدد است با تامین و واکسن مورد نیاز در  استان زنجان و رفع نیاز گروه‌های هدف مشکلی در فصول پاییز و زمستان وجود نداشته باشد که در این راستا اقدامات لازم در دست انجام است.

این مسئول ادامه داد: پیش از این واکسن آنفلوانزای کشور سالانه به مقدار لازم وارد کشور می‌شد و در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گرفت که امسال به‌دلیل شرایط خاص تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص لحاظ شده که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی محقق شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.