واکنش وزارت بهداشت به اظهارات پلیس درباره فوتی‌های تصادفات

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:22
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر فوت ۴۳ درصد مصدومان حوادث در بیمارستان‌ها، واکنش نشان داد.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر "فوت 43 درصد مصدومان تصادف در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود بخش تروما" اظهار کرد: همه مراکز درمانی کشور مجهز به بخش اورژانس هستند و بیماران ترومایی را  پذیرش و  پاسخگویی می‌کنند؛ اقدامات اولیه برای آنها انجام می‌شود و در صورت نیاز به جراحی‌های سنگین و پیچیده به بیمارستان‌های سطح دو یا سه تروما ارجاع می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این که محل فوت چه تعداد از فوت‌شدگان حوادث جاده‌ای، صحنه حادثه و چه تعداد، بیمارستان است؛ معیار مناسبی برای تحلیل تصادفات جاده‌ای نیست؛ بلکه در این خصوص باید شدت حادثه در نظر گرفته شود؛ چرا که 76 درصد فوت‌شدگان تصادفات جاده‌ای بر اثر شدت حادثه و زیر 6 ساعت فوت می‌کنند؛ به طوری که حتی ممکن است بیمار در صحنه حادثه علائم حیاتی داشته باشد اما به دلیل آسیب‌های مغزی، شکمی و یا آسیب‌های شدید به قفسه سینه، عملاً در شرایطی به بیمارستان برسد که امکان احیای وی نباشد.

روز گذشته سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور اظهار کرده بود که 43 درصد از فوتی‌های تصادفات، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و آن هم به این دلیل است که برخی از بیمارستان‌ها به بخش "تروما" مجهز نیستند!

بخش تروما به بخشی از بیمارستان‌ها گفته می‌شود که به مصدومان حوادث، خدمات درمانی متناسب با آسیب وارده، ارائه می‌شود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.