مجوز ورود ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی صادر شد

گسترش نیوز دوشنبه 28 آذر 1401 - 14:10
سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: امسال یک هزار و ۲۸۷ دستگاه ماشین آلات معدنی مجوز ورود به کشور را دریافت کرده اند.

مهدی حمیدی سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت افزود: در بحث واردات ماشین آلات معدنی محدودیت‌های قبلی برداشته شده است و بهره برداران معدنی می‌توانند ماشین آلات نو و ۱۰ سال کارکرد را با شرایط آسان وارد کنند. 

وی گفت: آمار صدور مجوز ورود ماشین آلات در سال ۹۹ حدود ۱۲۳ دستگاه، در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۱۰ و امسال ۱۲۸۷ دستگاه بوده که از این تعداد ۴۲۰ دستگاه نو وارد کشور شده است.

 سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت ادامه داد: البته در راستای حمایت از تولیدات داخلی، صد در صد تولیدات ماشین آلات داخلی خریداری شده و با تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 حمیدی گفت: واردات ماشین آلات نیز مشروط بر این است که موارد مشابه داخلی نداشته باشد که در غیر این صورت ثبت سفارش با شرایط آسان انجام می‌شود.

 

مهدی حمیدی سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت افزود: در بحث واردات ماشین آلات معدنی محدودیت‌های قبلی برداشته شده است و بهره برداران معدنی می‌توانند ماشین آلات نو و ۱۰ سال کارکرد را با شرایط آسان وارد کنند. 

وی گفت: آمار صدور مجوز ورود ماشین آلات در سال ۹۹ حدود ۱۲۳ دستگاه، در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۱۰ و امسال ۱۲۸۷ دستگاه بوده که از این تعداد ۴۲۰ دستگاه نو وارد کشور شده است.

 سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت ادامه داد: البته در راستای حمایت از تولیدات داخلی، صد در صد تولیدات ماشین آلات داخلی خریداری شده و با تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 حمیدی گفت: واردات ماشین آلات نیز مشروط بر این است که موارد مشابه داخلی نداشته باشد که در غیر این صورت ثبت سفارش با شرایط آسان انجام می‌شود.

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.