در صورت وقوع تصادفات رانندگی چه باید کرد؟/ چه زمانی کروکی توسط پلیس لازم است؟  

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 17:19
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: رانندگان نیازی نیست در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان منتظر حضور پلیس باشند و ترافیک ایجاد کنند.

سرهنگ احسان مومنی در خصوص دریافت خسارت در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان و نحوه و شرایط مراجعه به بیمه گفت: در صورت وقوع تصادف خسارتی، ابتدا رانندگان می‌بایست سریعا ضمن خونسردی خود را حفظ نمایند وسیله نقلیه را به منتهی الیه سمت راست راه و به یک محل امن هدایت کنند.

وی افزود: اگر تصادف خسارتی باشد و خسارت زیر مبلغ بیست میلیون تومان باشد و رانندگان با یکدیگر توافق داشته باشند همچنین مقصر حادثه تقصیر خود را قبول داشته، اختلافی بین آن‌ها وجود نداشته باشد و هر دو وسیله نقلیه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر باشند می‌توانند به اتفاق یکدیگر به شرکت بیمه مراجعه نمایند و تا سقف ٢٠ میلیون تومان بدون کروکی پلیس و بدون گزارش پلیس خسارت خود را دریافت نمایند.

سرهنگ مومنی ادامه داد: پس نیازی نیست در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان منتظر حضور پلیس باشند و ترافیک ایجاد نمایند و می‌توانند با توجه به موارد ذکر شده به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران تصریح کرد: برابر آیین نامه راهور رانندگان مکلفند در تصادفات خسارتی وسیله نقلیه را به سمت راست راه منتقل نمایند، ولی در تصادفات جرحی و فوتی می بایست صحنه حفظ شود تا پلیس در صحنه تصادف حضور یابد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.