خبر جدید بورسی از زبان وزیر صمت

گسترش نیوز سه شنبه 24 آبان 1401 - 10:47
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید شرکت های بورسی که شرکت های بزرگ بوده و بیش از ۵۰ درصد تولید کشور را برعهده دارند، در مهرماه امسال در هم سنجی با سال گذشته ۷.۷ درصد رسید.

"سیدرضا فاطمی امین" در خاتمه نشست هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: رشد تولید این شرکت‌ها در خردادماه ۲.۵ درصد، تیرماه ۵.۸ درصد، مردادماه ۶.۴ درصد و شهریورماه ۶.۵ درصد بوده است.

وی بیان داشت: این آمارها نشان‌دهنده روند بسیار مناسب تولید بود و به همین ترتیب رشد اشتغال و سرمایه‌گذاری را به دنبال خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به جلسه امروز با تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی کشور اشاره کرد که در آن نمایندگان ۷۸ تشکل حضور داشتند و ۵۰ نفر از آنان به ایراد سخن پرداختند و بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید و گفت: در این جلسه آرا و نظرات تولیدکنندگان و فعالان صنعتی را شنیدیم و به دنبال حل مسائل و مشکلات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش اصلی را به فعالان اقتصادی می‌دهیم و هدف‌گذاری اصلی ما قاعده‌گذاری، تسهیل و نظارت بر امور است تا اقتصاد کشور برای دستیابی به اهداف مدنظر همگرا شود.

فاطمی امین ادامه داد: به‌طورقطع برگزاری این جلسات همدلی و همگرایی را به دنبال داشته و برای هر رشته فعالیت برنامه‌ای خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص رفع نواقص سامانه بهین‌یاب خاطرنشان کرد: تاکنون نسخه نخست این سامانه رونمایی و استفاده شده است و سال نخستین تجربه آن بود که مشکلاتی نیز به همراه داشت؛ اما امروز نرم‌افزار آن ارتقا یافته و بسیاری از مشکلات آن حل شده است.

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.