۴٠درصد ظرفیت برق غیرقابل استفاده است

اقتصاد آنلاین یکشنبه 20 تیر 1400 - 19:28
وقتی صحبت از خاموشی‌ها می‌شود، بسیاری بر ساخت نیروگاه تاکید دارند؛ اما آیا چنین چیزی شدنی و به‌صرفه است؟

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ فارغ از بحث هزینه ساخت نیروگاه و عدم جذابیت سرمایه‌گذاری در این حوزه، ساخت نیروگاه با توجه به سرمایه‌بر بودن نیروگاه به صرفه نیست.

چرا که تنها برای مدتی کوتاه از سال کشور با کمبود در این زمینه مواجه می‌شود و در باقی سال چنین نیست و به طور متوسط حدود ۴٠درصد از برق تولیدی بلااستفاده است.

 

گفت و گو با مسعود خانی، مدیر کل دفتر تامین منابع مالی توانیر در این زمینه می بینید؛

حجم ویدیو: 8.70M | مدت زمان ویدیو: 00:03:04

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.