کلانتری‌ ها اجازه ندارند از گرفتن شکایت مردم سر باز زنند

اقتصاد آنلاین یکشنبه 06 تیر 1400 - 13:35
دادستان کل کشور گفت: کلانتری‌ها موظف هستند شکایات مردم را تحویل بگیرند و به هیچ وجه اجازه ندارند از گرفتن شکایت مردم سر باز زنند و بگویند باید بروید دستور قضایی بگیرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از دادسرا و اداره ثبت اسناد شهر ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه نرخ طلاق در کشور ما عدد قابل توجهی است و این عدد در شأن یک جامعه اسلامی نیست. باید در دستگاه قضائی تلاش کنیم تا این موضوع را به حداقل برسانیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در مجموعه‌های قوه قضائیه وقت گذاشتن‌های بسیار و به اصطلاح اطاله وقت است که این امر با ارتباطات الکترونیک به حداقل می‌رسد ما با استفاده از گسترش سامانه‌های الکترونیکی می‌توانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

منتظری گفت: کلانتری‌ها موظف هستند شکایات مردم را تحویل بگیرند و به هیچ وجه اجازه ندارند از گرفتن شکایت مردم سر باز زنند و بگویند باید بروید دستور قضائی بگیرید.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مردم می‌توانند در دادسرا، کلانتری‌ها و دفاتر قضائی ثبت شکایت کنند و هر سه بخش مکلف است که شکایت را تحویل بگیرد.

منتظری گفت: خواهشمندیم اختلافات کوچک را به دادسراها انتقال ندهید و موضوع را در همان کلانتری و شوراهای حل اختلاف حل و فصل کنید.

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.