پاس گل کرونا به ثروتمندان جهان

اقتصاد آنلاین جمعه 04 تیر 1400 - 21:38
بانک کردیت سوییس اعلام کرد: در دوران شیوع کرونا ۵میلیون نفر به جمع میلیونرهای جهان اضافه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به نقل از راشاتودی، نتایج یک تحقیق از سوی مؤسسه بانکی کردیت سوئیس نشان می‌دهد که در سال 2020 و در اوج شیوع ویروس کرونا در جهان تعداد میلیونرهای دنیا بیش از 5 میلیون نفر افزایش داشته است.

ریچارد ولف، استاد دانشگاه، معتقد است که این مساله یک نشانه افزایش نابرابری ثروت در جهان است.

وی به آمریکا به عنوان یک نمونه این مساله اشاره کرد و می‌گوید: طی 16 ماه گذشته 85 میلیون نفر در آمریکا یا به عبارتی بیش از نیمی از نیروی کار در این کشور مجبور شدند به خاطر از دست دادن شغل خود از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی تأکید کرد: از هر دو نفر شاغل در آمریکا بیش از یک نفر در یک بازه زمانی در طول بحران شیوع کرونا شغل خود را از دست داده است. این بدان معناست که اگر آنها پس‌اندازی هم داشتند از آن استفاده کرده و شرایط‌ آنها بسیار بدتر شده است.به عبارت دیگر شیوع ویروس کرونا باعث شده تا ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا هم ضعیف‌تر شوند.

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.