نظر رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه نطنز

اقتصادنیوز جمعه 13 تیر 1399 - 20:08
آژانس اتمی اعلام کرد که در محل حادثه نطنز مواد هسته‌ای وجود نداشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، آژانس بین‌الملل انرژی اتمی درباره حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های در حال تکمیل سایت هسته‌ای نطنز بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های سایت غنی‌سازی اورانیوم نطنز در بامداد پنجشنبه مطلع کرده است. ایران همچنین اطلاع داد که این آتش‌سوزی به زودی مهار شد و هیچ مواد هسته‌ای یا دیگر مواد رادیواکتیو در آن ساختمان وجود نداشتند. ایران گفته که دلیل حادثه هنوز مشخص نیست و اضافه کرده که این سانحه هیچ تلفات یا آلودگی رادیواکتیو نداشته است. سایت نطنز تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و در آن هم راستی‌آزمایی‌های پادمانی و هم نظارت‌ها و راستی‌آزمایی‌های ذیل برجام انجام می‌شوند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «آژانس می‌تواند تأیید کند که در زمان سانحه هیچ‌یک از بازرسان پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آنجا حاضر نبودند و اینکه محل وقوع این حادثه محتوی مواد هسته‌ای نیست. آژانس با مقام‌های مربوطه ایران در تماس بوده است. 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.