تیم ملی در لیگ ملت‌ها: همچنان بی‌دفاع

ورزش سه جمعه 05 تیر 1405 - 11:34
ملی‌پوشان ایران اگرچه نسبت به دیدار برابر فرانسه عملکرد بهتری در دفاع روی تور داشتند، اما این بخش همچنان یکی از چالش‌های مهم تیم روبرتو پیاتزا محسوب می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا از سری رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۶، ملی‌پوشان ایران موفق به ثبت پنج امتیاز مستقیم از دفاع شدند که در مقایسه با جدال برابر فرانسه، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشتند.

روبرتو پیاتزا، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، که محمد ولی‌زاده را به عنوان یکی از مدافعان میانی از ترکیب دیدار با آمریکا کنار گذاشته و شایان محرابی را جانشین او کرده بود، امیدوار بود عملکرد ایران در دفاع بهبود یابد؛ اتفاقی که البته باز هم به‌طور کامل رخ نداد.

در این دیدار، علی حاجی‌پور و سیدعیسی ناصری هر کدام دو امتیاز مستقیم از دفاع کسب کردند و یوسف کاظمی نیز یک امتیاز از این طریق به دست آورد. تیم ملی آمریکا نیز تنها شش دفاع مستقیم را در این مسابقه ثبت کرد.

البته تعداد امتیازات مستقیم از دفاع، به‌تنهایی نمی‌تواند معیار دقیقی برای ارزیابی عملکرد یک تیم در این فاکتور باشد. ممکن است تیمی در یک مسابقه حتی یک امتیاز مستقیم از دفاع کسب نکند، اما مدافعانش بارها با دفاع‌های مؤثر، توپ مهاجمان حریف را مهار یا کند کنند و زمینه را برای ضدحمله و امتیازگیری تیم خود فراهم آورند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.