به گزارش "ورزش سه"، در دیدار تیمهای ملی والیبال ایران و آمریکا از سری رقابتهای لیگ ملتهای والیبال ۲۰۲۶، ملیپوشان ایران موفق به ثبت پنج امتیاز مستقیم از دفاع شدند که در مقایسه با جدال برابر فرانسه، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشتند.
روبرتو پیاتزا، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، که محمد ولیزاده را به عنوان یکی از مدافعان میانی از ترکیب دیدار با آمریکا کنار گذاشته و شایان محرابی را جانشین او کرده بود، امیدوار بود عملکرد ایران در دفاع بهبود یابد؛ اتفاقی که البته باز هم بهطور کامل رخ نداد.
در این دیدار، علی حاجیپور و سیدعیسی ناصری هر کدام دو امتیاز مستقیم از دفاع کسب کردند و یوسف کاظمی نیز یک امتیاز از این طریق به دست آورد. تیم ملی آمریکا نیز تنها شش دفاع مستقیم را در این مسابقه ثبت کرد.
البته تعداد امتیازات مستقیم از دفاع، بهتنهایی نمیتواند معیار دقیقی برای ارزیابی عملکرد یک تیم در این فاکتور باشد. ممکن است تیمی در یک مسابقه حتی یک امتیاز مستقیم از دفاع کسب نکند، اما مدافعانش بارها با دفاعهای مؤثر، توپ مهاجمان حریف را مهار یا کند کنند و زمینه را برای ضدحمله و امتیازگیری تیم خود فراهم آورند.