به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران دیروز در جدال مقابل آمریکا با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا پنجمین شکست خود را در لیگ ملتهای والیبال متحمل شود.
رسانه لهستانی «پولست» در واکنش به پیروزی آمریکا مقابل ایران در لیگ ملتهای والیبال نوشت: «نبردی سهمگین تا پایان!» این رسانه در ادامه توضیح داد:
ایران در دیداری از لیگ ملتهای والیبال که در اورلئان فرانسه برگزار شد، با نتیجه ۳ بر صفر برابر ایالات متحده شکست خورد. این مسابقه اگرچه در سه ست به پایان رسید، اما سرشار از نبرد و هیجان بود؛ بهویژه در ست سوم که ایران سه امتیاز ست در اختیار داشت، اما در نهایت با نتیجه ۲۹ بر ۳۱ مغلوب شد. این پنجمین پیروزی آمریکاییها در ششمین مسابقهشان در لیگ ملتهای والیبال ۲۰۲۶ بود؛ در حالی که ایران رکورد معکوس یک برد و پنج باخت را در کارنامه دارد.
آمریکاییها مسابقه را بهتر آغاز کردند و ۸ بر ۴ پیش افتادند، اما ایران بازی را به تساوی ۱۳ بر ۱۳ کشاند. رقابت تا امتیازات پایانی ست نخست کاملاً پایاپای دنبال شد، اما تیم ملی آمریکا در لحظات حساس عملکرد بهتری داشت و با کسب امتیازات کلیدی، ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان رساند. آخرین امتیاز این ست نیز پس از خطای شریفی رقم خورد؛ جایی که او هنگام سرویس روی خط ۹ متر ایستاد.
در ست دوم، تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۱۲ بر ۸ از حریف پیش افتاد، اما آمریکاییها با سرویسهای مؤثر میکا کریستنسون و چند رالی موفق، نتیجه را به ۱۵ بر ۱۲ تغییر دادند. از آن لحظه به بعد، شاگردان آمریکا ابتکار عمل را در اختیار گرفتند و اجازه بازگشت به ایران ندادند. در نهایت، متیو اندرسون با یک حمله موفق، امتیاز پایانی را به دست آورد تا این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود آمریکا خاتمه یابد.
ست سوم نزدیکترین و جذابترین بخش مسابقه بود. آمریکا برتری اندکی داشت، اما ایران پابهپای حریف پیش آمد و در امتیاز ۲۰ بر ۲۰ بازی را به تساوی کشاند. علی حقپرست با یک حمله قدرتمند، برای ایران امتیاز ست به دست آورد، اما اتان چمپلین دوباره کار را به تساوی کشاند. ایران در مجموع سه امتیاز ست را از دست داد و در ادامه آمریکا نیز چهار مچپوینت به دست آورد. در نهایت، کول هارتکه با یک حمله قدرتمند، امتیاز پایانی را گرفت تا آمریکا ست سوم را ۳۱ بر ۲۹ و مسابقه را سه بر صفر به سود خود به پایان برساند.