پرسش جنجالی زیدآبادی پس از اختلال بانک‌ها/ چه کسانی از قطع اینترنت سود می‌برند؟/ با تورم سنگین و روزافزون، جیب‌مان بیش از پیش خالی می‌شود!

اقتصادنیوز چهارشنبه 03 تیر 1405 - 20:34
اقتصادنیوز: احمد زیدآبادی نوشت: انگار مشکلات اقتصادی یا میزان صدور نفت هم از جمله اموری است که از چشم دیگر کشورها پنهان می‌ماند و یا می‌توان از چشم آنها پنهان نگه داشت!

 

به گزارش اقتصادنیوز، احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «کار خودشان است؟» نوشت:

عده‌ای که اختلال در سیستم چند بانک را به گشایش نسبی اینترنت نسبت می‌دهند و خواستار مسدود کردن دوبارهٔ آن هستند خود را در معرض اتهام دخالت در ایجاد اختلال مذکور قرار می‌دهند!

در هر واقعهٔ ناگواری، انگشت اتهام معمولاً به سمت افرادی دراز می‌شود که از آن واقعه یا سود می‌برند و یا قصد سود بردن دارند!

تأسیسات و بنگاه‌های بسیاری از کشورهای جهان روزانه مورد حملهٔ سایبری قرار می‌گیرد و مشکلات و اختلالاتی در روند کارشان ایجاد می‌کند. در واکنش به این مشکل، آیا در آن کشورها عده‌ای خواستار قطع اینترنت می‌شوند یا اینکه تقویت سیستم‌ها برای مقاومت در برابر حملات سایبری مورد تأکید قرار می‌گیرد؟

بدبختانه این فقط در ایران است که عده‌ای، پاک‌کردن صورت مسئله را تنها راه مقابله با مسئله می‌دانند و نتیجه‌اش هم انباشت کوهی از مشکلات و گرفتاری‌ها برای جامعه شده است!

این عده که متأسفانه به کوررنگی مبتلا شده‌اند حتی حاضر به مشاهدهٔ مشکلات هم نیستند و تصور می‌کنند با انکار آنها، اصل وجودشان هم غیب می‌شود! 

در این انکار و نادیده‌انگاری مشکلات، گاه کارد را چنان به استخوان رئیس‌جمهور می‌رسانند که او مجبور می‌شود شمه‌ای از آنها را به اطلاع عموم برساند. از طرفی همین‌که آقای پزشکیان به مشکل و معضل و تنگنایی اشاره می‌کند بلافاصله گریبان او را می‌گیرند که چرا "پیام ضعف" به جهان خارج صادر می‌کند!

انگار مشکلات اقتصادی یا میزان صدور نفت هم از جمله اموری است که از چشم دیگر کشورها پنهان می‌ماند و یا می‌توان از چشم آنها پنهان نگه داشت!

در دوران ریاست‌جمهوری مرحوم رئیسی مقام‌های مسئول به طور مرتب از صادرات فزایندهٔ نفت و دسترسی به پول آن و بی‌اثر کردن تحریم‌ها خبر می‌دادند. در آن هنگام وقتی من در مواجهه با مردم در کوچه و خیابان و بازار یکی از دلایل مشکلات معیشتی آنها را تحریم‌های آمریکا برمی‌شمردم، همگی معترض می‌شدند و می‌گفتند؛ مگر خودشان نمی‌گویند که هم نفت را به میزان بالا صادر می‌کنند، هم به پولش دسترسی دارند و هم کل تحریم‌ها را دور زده و خنثی کرده‌اند؟ با این حال چرا کمیت زندگی ما لنگ است و پیش خانواده‌های خود شرمنده هستیم؟ لابد پول‌ها را خودشان بالا می‌کشند و یا خرج عطینا می‌کنند که نه فقط هیچ اثری در زندگی ما ندارد بلکه با تورم سنگین و روزافزون، جیب‌مان بیش از پیش خالی می‌شود!

چنین واکنشی به چنان ادعایی، جواب هم دارد؟ 

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.