ورود 400 اتوبوس دوکابین جدید به تهران/101 دستگاه در خطوط تندرو به کار گرفته شد

رکنا سه شنبه 02 تیر 1405 - 08:34
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از آغاز فعالیت 101 دستگاه اتوبوس دوکابین 18 متری در خطوط تندروی پایتخت خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 299 دستگاه دیگر نیز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه خواهد شد.

به گزارش رکنا، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از ورود و بهره‌برداری 101دستگاه اتوبوس دیزل 18 متری دوکابین یوتانگ در خطوط تندروی پایتخت خبر داد و اظهار کرد: این اتوبوس‌ها در قالب نخستین قرارداد 200 دستگاهی تأمین شده‌اند و هم‌اکنون پس از طی مراحل آماده‌سازی، در مسیرهای پرتردد شهر تهران به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزود: از مجموع 200 دستگاه پیش‌بینی‌شده در قرارداد نخست، تاکنون 101 دستگاه تحویل شرکت واحد شده و در خطوط تندرو به کار گرفته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تشریح نحوه توزیع این اتوبوس‌ها در خطوط مختلف گفت: 31 دستگاه در خط یک تندرو، ۱۵ دستگاه در خط سه تندرو، 30 دستگاه در خط چهار تندرو، 5 دستگاه در خط 9 تندرو و 20 دستگاه در خط 10 تندرو مستقر شده‌اند تا ظرفیت جابه‌جایی مسافر در پرترددترین محورهای پایتخت افزایش یابد.

علیزاده ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، 99 دستگاه باقی‌مانده از قرارداد نخست نیز تا پایان شهریورماه به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران خواهد شد.

وی همچنین از اجرای قرارداد دوم خرید 200 دستگاه اتوبوس دوکابین 18 متری یوتانگ خبر داد و گفت: مقدمات اجرایی و پرداخت‌های مربوط به این قرارداد انجام شده و فرآیند تأمین و ورود این اتوبوس‌ها در حال پیگیری است. پیش‌بینی می‌شود 200 دستگاه مرحله دوم نیز تا پایان سال جاری به تدریج وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه به توسعه ناوگان برقی پایتخت اشاره کرد و افزود: تاکنون 500 دستگاه اتوبوس برقی هایگر از محل قرارداد 2500 دستگاهی با شرکت چینی وارد خطوط شده و در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

علیزاده تأکید کرد: افزایش ظرفیت خطوط تندرو، نوسازی ناوگان فرسوده و حرکت به سمت بهره‌گیری از ناوگان جدید و پاک، از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت واحد برای ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی و تسهیل سفرهای درون‌شهری شهروندان تهرانی است.

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227499
  • فیلم / شاهرخ استخری: من خارج از ایران فردخاصی نیستم / چیزی تو زندگی من و همسرم نیست که شوآف کنیم

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.