واردات نفت چین از خاورمیانه به دوران پیش از جنگ علیه ایران برنمی گردد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 01 تیر 1405 - 09:59
واردات نفت چین از خاورمیانه هرگز به دوران پیش از جنگ آمریکا علیه ایران بازنخواهد گشت.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم وبه نقل از بلومبرگ؛ بر اساس تحلیلهای جدید مؤسسات بین‌المللی انرژی، واردات نفت خام چین ممکن است هرگز به سطح پیش از جنگ علیه ایران بازنگردد و این درگیری نظامی به عنوان عامل شتاب دهنده‌ای  در تغییر ساختاری پایدار از سوخت‌های فسیلی سنتی نظیر بنزین و گازوئیل در این کشور عمل کرده است.

به گزارش منابع آگاه، مؤسسه مشاوره انرژی «ریستاد انرژی» برآورد کرده است که از مجموع کاهش تقاضای سوخت بخش حمل‌ونقل چین در دوران جنگ، روزانه بین 200 تا 600 هزار بشکه از این میزان در طول سال جاری میلادی قابل بازگشت نخواهد بود و این افت تقاضا به عنوان یک روند دائمی تلقی می‌شود.

در همین حال، شرکت تحلیل بازار «انرژی اسپکتز التیدی» نیز رقم دقیق‌تری ارائه داده و کاهش قطعی و غیرقابل‌ جبران را حدود 300 هزار بشکه در روز اعلام کرده است. کارشناسان این نهادها معتقدند که آثار این تغییرات ساختاری، نه‌تنها در کوتاه‌مدت، بلکه در افق میانمدت و بلندمدت نیز بر الگوی مصرف انرژی و به تبع آن بر حجم واردات نفت چین تاثیر خواهد گذاشت. 

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.