قطع برق ۳۰ اداره دولتی پرمصرف در تهران

مشرق نیوز شنبه 30 خرداد 1405 - 09:19
شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از قطع برق ۳۰ اداره دولتی پرمصرف در استان تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با آغاز دوره اوج مصرف تابستانه، از قطع انشعاب برق ۳۰ اداره دولتی و دستگاه اجرایی پرمصرف در شهرستان‌های این استان خبر داد.

در این اطلاعیه گفته شده این اقدام پس از ارسال اخطارهای لازم و در راستای اجرای دقیق مصوبه هیئت وزیران و ضوابط اجرایی پاسخگویی بار صورت گرفته است.

بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، تمامی مؤسسات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی مکلف هستند در ساعات کاری (از ساعت ۷ تا ۱۳)، میزان مصرف برق خود را به حداکثر ۷۰ درصد بار پایه مشابه سال ۱۴۰۴ محدود کنند.

همچنین این نهادها موظف‌اند پس از پایان ساعات کاری، مصرف خود را تا سطح ۳۰ درصد بار پایه همان روز کاهش دهند.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که الزامات مدیریت مصرف به حدود ۳ هزار و ۸۰۰ اداره تحت پوشش در استان تهران ابلاغ شده است؛ با این وجود، برق ۳۰ اداره متخلف که نسبت به هشدارها و اخطارهای صادرشده بی‌توجهی کرده بودند، قطع شد.

شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در روزهای آتی، از تمامی مشترکان اداری درخواست کرده است تا با اتخاذ راهکارهای مدیریت مصرف و وارد مدار کردن مولدهای اضطراری، در تأمین برق پایدار شبکه و عبور موفق از پیک تابستان همکاری کنند.

این شرکت همچنین تاکید و هشدار داد که با توجه به مجهز شدن شبکه به سیستم‌های پایش هوشمند، مصرف برق ادارات به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و در صورت استمرار بی‌توجهی به ضوابط و الزامات قانونی، برق دستگاه‌های متخلف بدون اغماض و به‌صورت کاملاً سیستمی قطع خواهد شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.