سفر روبیو به خاورمیانه بعد از تفاهم با ایران/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز شنبه 30 خرداد 1405 - 08:45
اقتصادنیوز: برگزاری آناتولی گزارش داد که سفر روبیو به خاورمیانه یکی از بالاترین سطوح تعاملات دیپلماتیک آمریکا با کشورهای خلیج فارس پس از امضای یادداشت تفاهم با ایران است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای آکسیوس بامداد شنبه گزارش داد که مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا قصد دارد هفته آینده به خاورمیانه سفر کرده و از کویت، امارات و بحرین دیدار کند.

آکسیوس نوشت که انتظار می‌رود روبیو در بحرین با وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تشکیل جلسه بدهد.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که این سفر یکی از بالاترین سطوح تعاملات دیپلماتیک آمریکا با کشورهای خلیج فارس پس از امضای یادداشت تفاهم با ایران است.

توافق ایران و آمریکا پس از میانجی‌گری پاکستان، قطر و شماری دیگر از کشورهای منطقه حاصل شد و یادداشت تفاهم مربوط به آن روز پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ به‌صورت الکترونیکی به امضای مسعود پزشکیان و دونالد ترامپ، روسای جمهوری دو کشور، رسید.

این سند چارچوب پایان عملیات نظامی، اجرای تعهدات متقابل و آغاز یک دوره ۶۰ روزه برای مذاکرات فنی و دستیابی به توافق جامع را تعیین کرده است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.