رایزنی تلفنی عراقچی و وزیر خارجه پاکستان

خبرگزاری تسنیم جمعه 29 خرداد 1405 - 19:12
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز جمعه با محمد اسحاق‌دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کردند.

وزیر خارجه کشورمان در این تماس تلفنی از تلاش ها، ابتکارات و مساعی جمیله پاکستان در روند مذاکرات و رسیدن به یک یادداشت تفاهم قدر دانی کرد.

عراقچی همچنین با اشاره به تعهد و مسئولیت آمریکا در قبال پایان دادن به جنگ در تمامی جبهه‌ها، از جمله لبنان، تأکید کرد که هرگونه نقض تعهدات مندرج در این یادداشت تفاهم متوجه آمریکا خواهد بود و نسبت به پیامدها و تبعات چنین اقدامی هشدار داد.

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان نیز با استقبال از روند دیپلماتیک جاری، بر حمایت کشورش از تداوم مذاکرات و تلاش‌ها برای دستیابی به نتایج مثبت و پایدار تأکید کرد و در خصوص موفقیت در مراحل آتی این روند ابراز امیدواری نمود.

طرفین در این گفتگو ضمن مرور و پیگیری برخی موضوعات دوجانبه، بر تداوم مشورت ها و رایزنی ها تاکید کردند.رجه قطر و سوئیس درباره اوضاع منطقه 

وزارت خارجه قطر از تماس تلفنی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با همتای سوئیسی وی خبر داد که طی آن دو طرف تلاشها برای تقویت امنیت در منطقه را بررسی کردند.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.