به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، یک رسانه غربی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که رژیم اسرائیل و حزب الله بر آتش بس از ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی توافق کردند.
خبرگزاری رویترز در حالی این ادعا را مطرح میکند که حزب الله لبنان ساعتی پیش با صدور بیانیهای اعلام کرد که دشمن صهیونیستی هیچگاه به هیچ توافق آتشبسی پایبند نبوده است.
در همین ارتباط، اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: اسرائیل و حزبالله بر سر آتشبس با میانجیگری آمریکا و قطر توافق کردهاند.
در بیانیه حزب الله آمده که دشمن صهیونیستی همچنان به نقض آتش بس ادامه داده و مرتکب کشتار و تخریب زیرساختهای غیرنظامی شده است.
مقام صهیونیست: نظامیان اسرائیلی در جنوب لبنان باقی میمانند
شبکه 13 رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد نیروهای ما در جنوب لبنان باقی خواهند ماند و ما آزادی عمل برای مقابله با تهدیدها را داریم.
این مقام اسرائیلی با وجود تداوم حملات علیه جنوب لبنان مدعی شد: ما هم اکنون در حالت آتش بس هستیم و اگر حزب الله به ما حمله نکند، از نظر ما زمان جنگ نیست.
کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی ادعا کرد: آتشبس آغاز شده و ما در منطقه امنیتی باقی خواهیم ماند و اگر مورد حمله قرار بگیریم، پاسخ خواهیم داد.
افشای ماهیت آتش بس ادعای
این در حالی که کانال 12 رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ارشد این رژیم اهداف پشت پرده رژیم صهیونیستی از طرح آتش بس ادعایی را فاش کرد و گفت : آتشبس به ما این امکان را میدهد که به انهدام زیرساختها و اقدام علیه تهدیدات ادامه دهیم.
ارتش اسرائیل: موضوعات مربوط به توافقات آتشبس به عهده رهبری سیاسی است
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: منطقه امنیتی در جنوب لبنان تا عمق 10 کیلومتری امتداد دارد و ما به تقویت نیروهای خود در آنجا ادامه خواهیم داد.
این سخنگو در عین حال گفت : هرگونه موضوع مربوط به توافقات آتشبس به عهده رهبری سیاسی است.
انتهای پیام/