کاراته قهرمانی آسیا| برادران نعمتی به فینال رسیدند/ ۳ برنز برای ایران

خبرگزاری میزان جمعه 29 خرداد 1405 - 15:17
دومین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا در بالی اندونزی با صعود برادران نعمتی به دیدار نهایی و کسب سه مدال برنز توسط برای نمایندگان ایران همراه بود.
خبرگزاری میزان -

بر اساس گزارش فدراسیون کاراته، در ادامه دومین روز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در اندونزی امروز محمود نعمتی با غلبه بر تمامی حریفان به فینال رسید و علی اصغر آسیابری موفق به کسب مدال برنز وزن ۸۴- کیلوگرم شد.

نتایج بدست آمده بدین شرح است:

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، محمود نعمتی با نتایج ۱۱ بر ۲ مقابل ترکی ابراهیم از کویت و ۴ بر ۴ (برتری در سنشو) برابر ییان چن از چین‌تایپه به مرحله نیمه‌نهایی رسید. وی در این مرحله با اقتدار و نتیجه ۱۲ بر ۲ کنتارو یاماوچی از ژاپن را شکست داد و ضمن صعود به فینال، مدال نقره خود را قطعی کرد. نعمتی روز یکشنبه برای کسب مدال طلای قهرمانی آسیا به روی تاتامی خواهد رفت.

همچنین مرتضی نعمتی در وزن ۷۵- کیلوگرم با عملکردی مقتدرانه تمامی حریفان خود را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد تا روز یکشنبه برای کسب مدال طلای آسیا به روی تاتامی برود.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، علی‌اصغر آسیابری پس از پیروزی ۸ بر صفر مقابل باگاواتی مونیاندی از مالزی و برتری ۱۰ بر یک برابر اناس الزهرانی از عربستان، راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله ۱۳ بر ۹ برابر محمد الجعفری از اردن، نفر اول رنکینگ جهانی و برترین ورزشکار سال ۲۰۲۶، شکست خورد. آسیابری در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۱۶ بر ۷ چتان بهات از هند را مغلوب کرد و مدال برنز این وزن را از آن خود ساخت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، سید امیر حسینی در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر گئونهو پارک از کره جنوبی را شکست داد. وی در دور دوم ابتدا برابر هیم چاو از هنگ‌کنگ ۳ بر یک نتیجه را واگذار کرد، اما پس از اعتراض تیم ایران و تصمیم مسئولان برگزاری، مسابقه تکرار شد و حسینی با نتیجه ۸ بر یک به پیروزی رسید. او در دور سوم مقابل هیرومو هاشیموتو از ژاپن ۷ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به عدم راهیابی نماینده ژاپن به دیدار نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهرنگار احمدی در وزن ۶۱- کیلوگرم با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل نماینده ویتنام، سومین مدال برنز ایران را کسب کرد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان، مبینا حیدری با برتری ۸ بر صفر مقابل جرجیا زفانیاسیکو از اندونزی و همچنین پیروزی ۸ بر صفر برابر جود الدروس از اردن به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله ۲ بر یک برابر تسوباسا کاما از ژاپن شکست خورد و در دیدار رده‌بندی نیز با نتیجه یک بر صفر مقابل کیاولی از چین مغلوب شد و از کسب مدال بازماند.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان، لیلا برجعلی در نخستین دیدار ۳ بر ۲ کوالیم سونگلین از تایلند را شکست داد، اما در دور دوم ۴ بر ۳ برابر سوینچ اگامبردیوا از ازبکستان نتیجه را واگذار کرد. با عدم صعود نماینده ازبکستان به فینال، برجعلی نیز از جدول مسابقات کنار رفت. 

در رقابت‌های کاتای تیمی بانوان، تیم ایران با ترکیب فاطمه صادقی، سپیده امینی و زینب‌السادات حسینی پس از پیروزی مقابل اندونزی، ویتنام و هنگ‌کنگ موفق به کسب مدال برنز شد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.