حمایت عمان و آلمان از تفاهمنامه واشنگتن تهران

مشرق نیوز جمعه 29 خرداد 1405 - 08:46
وزیران امور خارجه عمان و آلمان بر حمایت از همه تلاش‌هایی که با هدف تضمین موفقیت تفاهمنامه بین واشنگتن و تهران انجام می‌شود، تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین، طبق بیانیه وزارت امور خارجه عمان، این موضوع در جریان تماس تلفنی «یوهان دیوید وادفول» وزیر امور خارجه آلمان با «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان مطرح شد.

بر اساس این گزارش، وزرای امور خارجه عمان و آلمان در این گفت وگوی تلفنی با بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، از امضای یادداشت تفاهم بین آمریکا و ایران استقبال کردند.

آنها همچنین حمایت کشورهایشان را از تمام تلاش‌ها برای تضمین موفقیت این تفاهمنامه که پایه‌های امنیت و صلح در منطقه را تقویت و آزادی و ایمنی حمل و نقل دریایی از طریق تنگه هرمز را تضمین می‌کند، اعلام کردند.

در این بیانیه تصریح شده است که دو وزیر بر تعهد مشترک خود برای توسعه روابط دوستانه و همکاری بین کشورهایشان در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا - رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهوری ایران و آمریکا امضا شد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله زمانی کوتاهی متن یادداشت تفاهم مزبور را به‌صورت دیجیتال و غیرحضوری امضا کردند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.